27.6.09

birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem //


Size bir sorum var. Acaba biz mi şanslıyız. Bizden öncekiler mi, bizden sonrakiler mi?
Biz gelecek çocuklarındanız galiba.
Yıllar önce uzay çağında yaşayacağımız düşülünen.
Aslında uzay araçlarıyla gidio gelecektik ama,
Bilim adamları geç kaldı biraz, iş başa düştü.
Şu tarihte şu olacak demek yanlış bence.
O tarihte yaşayacak insanlara ve o insanların bakış açılarına bağlı sadece.
O insanların ileri görüşlülüğüne.
---
SBS'den çıkmış bir öğrenci tatilde ne yapar?
İnternete girer, ondan sıkılırsa televizyon izler.
En azından bunları bulmuşlar diye şükretmeliyiz.
Anneme babama sizin zamanınızda bu yoktu diye hava atarım.
Acaba biz mi onlara hava atmalıyız onlar mı bize hava atmalı?
Bilgisayarın içinde kaybolduk.
Televizyon düşüncelerimizi makineleştirdi, hayal gücümüz uçtu gitti.
---
Bunları biliyorum, biliyorum ki siz de biliyorsunuz.
Sadece bilmekle yetiniyoruz.
O zaman biraz daha kendimizi avutalım.
Biraz daha antikalara bakıp eskiyi düşünelim. Ama düşündüğümüzü belli etmeyelim.
Eski şarkılar dinleyip, fotoğraflarımızı programlarla eskitelim.
---
Çok olumsuz yazdım galiba.
Ama en önemlisi günün keyfini çıkarmak galiba.
Evet geçmişte olamadık.
Ama gelecek bizim elimizde
Ben yanıtımı buldum galiba.
------
Bir tane daha yok şu andan
Her an yeganedir tektir
Tut yakala saçlarından
Kaçırma vakit nakittir

6 yorum:

  1. çok öenmli bi konuya değinmişsin ama elden gelen bişe yok =D bilgisayar mahkumu olduk =(

    YanıtlaSil
  2. Bir bağımlılık var ama bunun bizi körelttiğini düşünmüyorum.En basit örnekle 10 bin kilometre ötedeki olay saniyeler sonra karşında.Bu körelmek mi şimdi?

    YanıtlaSil
  3. Tabii ki hem iyi hem kötü yanları var fakat Türkiye şartlarını ele alırsak interneti haber almak ya da ulaştırmak için kullanan kişi sayısı yüzde kaçtır? Benim günde 7-8 saatim bilgisayarın başında geçiyor. Belki de bu yazıda özeleştiri yaptım :S

    YanıtlaSil
  4. Aynen bazen benim 10-12 de oluyor.Bu çok kötü bir durum aslında.Bilgisayar bağımlısı diye nitelendirmemiz lazım kendimizi xS

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Selin ,
    Bahsettin olay Türiye nin kanayan yarası gibi bişey artık..
    İnsanlar artık her işini (!) bilgisayar üzerinden hallettiği için böyle bağımlı bence..
    İyi yanları da çok tabi dediğin gibi , ama bilgisayarın , internetin faydaları da elektrik bitene kadar işte :D
    En çok zarar çoçuklara oluyo kardeşim mesela hiç ip atlamadı , annemle beraber hiç kek filan yapmadı ama sürekli internette oyun oynayıp barbie giydirip pasta yapıyo yazık oluyo yaa.
    Arkadaşlık güzel oluyo internette tamam ama onlar bile tek tuşa bakıyo , tek tuşla arkadaşlıklar başlıyo yine aynı şekilde bitiyo. İnsanlar internetin arkasına saklanıp türlü şeyler uydurabiliyo.
    Aslında çok bela açtı başımıza .
    Ya kötüye kullandığımız için ya da tamamen kötü olduğu için ... :S

    YanıtlaSil